12 Mart İstiklal Marşının Kabulü ve Mehmet Âkif Ersoy'u Anma günü dolayısıyla okulumuzda gerçekleştirilen programda emeği geçen Şerife Esenülkü ve Öznur Toprucak'a öğretmenlerimize ve millî duyguları ile programa renk katan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.
İstiklal Marşımızın 103.yılı kutlu olsun
Kısmet Güven Deniz hocamızın organize ettiği birbirinden renkli ve yetenekli öğrencilerimizin emekleri ile ortaya çıkan ASPAL Resim Sergisi bugün gerçekleştirildi. Kısmet hocamıza ve öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.
May
Bugün 11.Sınıf öğrencilerimiz sundukları 'Şiir Dinletisi' ile gönüllerimizi mest ettiler.... Büyük emek veren Kısmet G.Deniz ve Tarık Kaya öğretmenlerime, çok kıymetli öğrencilerime teşekkür ediyor, başarılar diliyorum...
'İstanbul'u Okuyorum' projesi kapsamında Edebiyat öğretmenimiz Mustafa Tütüncü, okulumuz Din Kültürü öğretmeni ve aynı zamanda yazar Yasemin Doğan ile 'Tozkoparan' ve son çıkan kitabı 'Ben u Sen' ekseninde öğrencilerimizle güzel Edebiyat sohbeti gerçekleştirdiler. Öğretmenlerime çok teşekkür ediyorum.
İl Millî Eğitim Müdürlüğümüz İstanbul'u Okuyorum Projesi Maarif Kütüphanesi Söyleşilerinde bugün, Yazar Yasemin Doğan ile "Tozkoparan" kitabı üzerine söyleşi gerçekleşti.
Kovalent bileşiklerin ele alındığı bu bölümde, iki atom arasındaki kovalent bağın elektron çiftleri, moleküllerin bağ yapısı, değerlik elektronları ile kovalent bileşiklerin ikili, üçlü bağ içerdikleri örneklerle anlatılmaktadır.
Kimyanın neden bilim sayıldığı konusuna açıklık getiren bu bölümde, kimyanın bilim olma süreci anlatılmış, geçmiş zaman ile günümüzdeki madde fikrinin karşılaştırılması yapılmıştır.
Ekm
Sonlu sayıdaki kümelerin birleşim ve kesişim işlemlerinin özelliklerini gösterme. İki veya üç kümenin birleşiminin eleman sayısını belirleme. Evrensel kümeyi ve bir kümenin tümleyenini, tümleme işleminin özelliklerini ve De Morgan kurallarını gösterme.İki kümenin farkı, fark işleminin özellikleri ve kümelerdeki işlemler kullanılarak örnek problemlerle anlatılmıştır.
Ekm
Kümeleri liste, Venn şeması ve ortak özellik yöntemleri ile gösterme, Sonlu, sonsuz ve boş kümeyi örneklerle açıklama, İki kümenin denkliğini ve eşitliğini belirtme.Küme Gösterimleri: Liste yöntemi Ortak özellik yöntemi Venn diyagramı Boş küme; A={ } veya A=Ø ifadelerinden biri ile gösterilir. Bir kümenin eleman sayısı s(A) şeklinde gösterilir.Eleman sayıları aynı olan kümelere denk kümeler denir ve denk olma durumu "≡"sembolü ile gösterilir. Örnek: s (A) =s(B) ise ve L olsun. Eğer; K kümesinin her elemanı L kümesinin içinde ve L kümesinin her elemanı da K kümesinin içindeyse bu iki kümeye eşit kümeler denir.
Bu bölümde, iyonik yapılı bileşiklerin oluşumunun adlandırılması ve özellikleri anlatılmaktadır.
Ekm
Bileşik önerme, ve, veya bağlaçları ile kurulan bileşik önermelerin özellikleri. Morgan kuralları doğruluk tablosu. Koşullu önerme, koşullu önermenin karşıtı, tersi. İki yönlü koşullu önerme.En az iki önermeden oluşan yeni önermelere bileşik önerme" denir.* Dedem ve babaannem birlikte ziyarete geliyorlar. p: Dedem ziyarete geliyor. q: Babaannem ziyarete geliyor. * Dedem ve babaannem birlikte ziyarete geliyorlar. p: Dedem ziyarete geliyor. q: Babaannem ziyarete geliyor "" : ve bağlacı " " : p ve q bileşik önermesi
Ekm
Terim, tanımlı ve tanımsız terim. Önerme, önermenin doğruluk değeri, iki önermenin denkliği ve önermenin olumsuzunu örneklerle anlatılmıştır.Tanımlı Terim:Herhangi bir terim kendisinden önce tanımlanmış terimlerden yararlanılarak tanımlanırsa bu terime tanımlı terim denir. Tanımsız terim:Sezgi yoluyla kavradığımız terimlerdir. Doğruluk değerleri aynı olan önermelere denk önermeler denir. denklik sembolü ≡ ifadesi ( denktir )
Öğrencilerimizden Tolga Kaan Dügüncü tarafından yazılmış olan "Proje Üretmek" isimli komposiyon çalışması, bu yazıdan yeni fikirler üretmenin neden önemli olduğundan ve hayata geçirmenin yollarından bahsetmiştir.
Tem
Ergenlik çağındaki bir öğrenciye ailesinin yapabileceği en büyük yardım; onu anlamak, sorunları konusunda, yanında olduğunu hissettirebilmektir. Ancak, ne var ki bu dönemde anne-baba ile öğrenci arasındaki ilişkiler çoğu zaman olumsuz olabilmektedir.
Ana-baba çocuklarını eğitirken, öncelikle gelişim dönemini, evrelerini bilmeli çocuklarının içinde bulunduğu gelişim dönemlerini tanımalıdır. Başka bir deyişle çocuklarını tanıyarak işe başlamalıdırlar. Ana-baba çocuklarının kendi modelleri olmadığı gibi kardeşlerinden ve arkadaşlarından bağımsız kendine özgü zeka ve kişilik özellikleri olan bir birey olduğu gerçeğinden hareket etmelidirler.
Eğer yaptıkları bir davranış için ödüllendirilirlerse çocuklar o davranışı tekrarlarlar. Bu yüzden istediğiniz davranışı ödüllendirin ve böylece o davranışı arttırmış olun. İstenen davranışlar sessizce oturmak veya oynamak, dağılan oyuncakları toplamak, veya kardeşle oyuncakları paylaşmak olabilir. Böyle sessizce yapılan şeylerin bazen hiç farkına bile varmayız.
Her zaman bilinen bir söz vardır: "Eğitim ailede başlar" Gerçekten de çocuğa aile içinde gereken becerileri kazandırmaya çalışıyoruz. Ama ne kadarını ve nasıl. Zaten önemli olanda "Nasıl" sorusunun cevabı.
Sınava hazırlık sürecini planlı ve verimli değerlendiren öğrenciler doğal olarak amaçlarına ulaşacaklardır. Dileğimiz hepinizin beklentilerinin gerçekleşmesidir. Uzun yıllar boyunca yapılan gözlemler başarısızlığın en önemli nedenlerinden birinin planlı ve düzenli çalışma alışkanlığının eksikliği olduğunu göstermektedir. Bir konuyu öğrenmek ve bilgilerinizi kalıcı hale getirmek ancak bol soru çözmek, tekrar yapmak ye planlı çalışmakla mümkün olacaktır.
Okulumuzun sitesinde hem öğrencilerimiz hem velilerimiz için yardımcı içerikler bulunmaktadır.